Sabtu, 18 Julai 2015

RUMAH TERBUKA HAJI AYUB

Satu Syawal
Begitu bermakna kepada Haji Ayub dan keluarga
Sejak 20 tahun ia bermula
Haji Ayub 62 tahun dapat pahala
Menjamu selera
Di pagi hariraya
Selepas selesai solat subuh
Dibacakan doa
Oleh Imam Zulkarnaian Bin Ibrahim
Kira-kira 10 tahun yang lalu
Seorang guru bertauliah
Bermotivasi dia punya ceramah
Boleh mengajar dirumah-rumah
Mahu menyelamatkan aqidah
Pendengar-pendengar setia dapat faedah
Dapat membetulkan cara-cara bersolat
Ini sebenar-benar rahmat bagi yang hadir dimajlis ilmu bimbingan Imam Dzul
Bagi diri saya
Imam Dzul adalah guru saya
Saya catat apa yang diajarnya
Saya lulus peperiksaan anjuran Pejabat Mufti Perak
Pada tahun 2011 saya dapat tauliah mengajar agama
Sejarah Nabi adalah bidang saya
Bukunya
Bernama Diplomasi Rasulullah
Sekarang mengajar di 10 tempat
Rezeki pun dapat
Rakan-rakan baru pun dapat
Inilah nikmat
Badan pun masih sihat
Ada cita-cita nak kahwin empat
Setakat  ini belum dapat
Makan satay dengan ketupat:-
           
I
Ikan puyu ikan sepat
Di antara jenis ikan darat
Bila Lailatulqadar kita dapat
Bahagia menanti di hari akhirat

Inilah matlamat kita berpuasa Ramadhan
Terutama Haji Ayub dan Hajah Badariah
Dibantu 5 orang anak
Ada pula 5 orang cucu
Semuanya bantu membantu
Menjayakan kenduri
Di pagi Aidilfitri
Bermaaf-maaflah kita dihari ini
Perasaan buruk sangka eloklah ditinggalkan sebagaimana ramadhan meninggalkan kita
Semoga anda bersukacita


HMS ABU BAKAR



Tiada ulasan:

Catat Ulasan