Sabtu, 23 Mei 2015

USTAZ YANG BERPANDANGAN JAUH



I
Ustaz Ahmad Awang yang saya kenali
Kami berada di Kuala Lumpur
Dia bekerja di Pusat Islam
Di bawah Jabatan Perdana Menteri
Saya bekerja di Jabatan Parlimen
Di bawah Jabatan Perdana Menteri juga
Dia pegawai agama
Saya pegawai tadbir
Di sekitar tahun 70-an

II
Ustaz Ahmad Awang yang saya kenali
Dia banyak berjasa kepada Islam
Dia menyedarkan pegawai-pegawai
MCS tentang pentinnya agama dalam kehidupan di dunia
Dia anjurkan `Bulan Dakwah’
Di mana setiap Kementerian dan Jabatan diminta
Menghantar pegawai-pegawai untuk didedahkan
Kepada keindahan Islam
Ustaz Ahmad Awang bekerja siang dan malam
Umur dia panjang
Umur saya juga sekarang 76 tahun
Saya bermohon
Supaya Ustaz Ahmad Awang memimpin parti yang memperjuangkan Islam
Mudah cerita; iaitu PAS
Saya yakin Ustaz Ahmad Awang
Boleh membawa budaya
Bertamadun kepada PAS
Ustaz Ahmad Awang tidak pernah
Berkata-kata menghina kawan atau lawan
Ucapannya lemah lembut
Dia boleh menarik rakan-rakan Cina dan India
Yang mahu demokrasi tulin di negara tercinta ini
Ustaz Ahmad Awang seorang yang berani
Berani kerana benar
Dari kepimpinannya saya nampak ada cahaya
Terang jalan ke Putrajaya
Berilah peluang kepada Ustaz Ahmad Awang
Dia seorang pejuang
Menangkanlah dia
Dalam pemilihan bulan Jun ini
Mampu merintis jalan ke masyarakat madani


HMS Abu Bakar


Tiada ulasan:

Catat Ulasan