Ahad, 30 Januari 2011

CERAMAH HUKUM HUDUD DAN QISAS DI MASJID KG DEW


Sabtu malam 28 Jan 2011, Ustaz Wan Ahmad Tarmizi memberi ceramah di Masjid Kg Dew, Simpang Empat, Semanggol, Perak bertajuk Hukum Hudud dan Qisas di hadapan lebih kurang 150 muslimin dan muslimat.



Selepas ceramah, saya dijemput untuk mendeklamasi "Pantun Hati Terpaut" dan sajak "Memahami Hukum Allah" dan saya mulakan dengan dua rangkap pantun yang berbunyi :

Burung pipit terbang sekawan
Turun ke tanah makan nasi
Hati pendengar boleh ditawan
Gunakan dakwah melalui puisi

Ada petani meminati kartun
Lepas itu mengasah tajak
Malam ini saya berpantun
Lepas itu satu sajak



Saya akhiri dengan membawa pantun terkenal

"Kalau ada sumur di ladang
Boleh saya menumpang mandi
Kalau ada umur panjang
Di lain masa berpuisi lagi"


HMS ABU BAKAR
paksaleh.blogspot.com
Safar1432/Jan2011

Tiada ulasan:

Catat Ulasan