Sabtu, 31 Mei 2014

JIKA AKU PENGUNDI DI TELUK INTAN


Jika aku pengundi di Teluk Intan
Aku pilih yang menyokong Pakatan
Tentu yang menentang syaitan

Kerja Syaitan
Menyemai bibit-bibit perpecahan
Melalui politik perkauman
Membawa kuman
Merosakkan iman

Jika aku pengundi di Teluk Intan
Pilih perempuan tolak jantan
Lupa yang rambut beruban
Pilih yang rupawan
Mudah berkawan
Layak jadi Ahli Parlimen

Jika aku pengundi di Teluk Intan
Pilih yang berani
Berani menolak politik berteraskan kaum
Pilih yang berfikiran waras
Berfikir untuk membela nasib rakyat
Tanpa mengira kaum
Mengurangkan pergesiran kaum
Pilih yang muda
Pilih yang berambut hitam

Jika aku pengundi di Teluk Intan
Aku akan undi calon roket
Dengan roket menuju ke bulan
Bersama-sama menegakkan keadilan
Ini yang aku inginkan
Dalam negara wujud keadilan
Dalam negara sifar rasuah
Ada pada pimpinan Pakatan Rakyat
Undilah Dyana Sofya jadi Yang Berhormat


HMS ABU BAKAR




Tiada ulasan:

Catat Ulasan