Rabu, 14 Mei 2014

SEHEBAT-HEBAT JIHAD


"Jihad yang paling utama adalah (mengucapkan) kata-kata benar di sisi pemerintah yang zalim".

Diamalkan oleh orang-orang alim dari kalangan orang-orang muslim sentiasa ingat akur janji sewaktu solat lima waktu sehari semalam.Yakin gerombolan asobiyah akan tenggelam.

Berusaha sianga dan malam mencari rezeki yang halal.Hukum hudud ramai yang menyoal sedang dilaksana di Brunei. Sultannya seorang yang berani walaupun barat membenci. Prejudis mereka terlalu tinggi. Di akhirat pasti rugi. Perasuah di atas sekali. Penzalim menderita teruk. Di dunia mereka menyalahguna kuasa. Menipu rakyat kerja mereka. Lupa menanti seksa Neraka. Oleh itu kita kena lawan mereka. Dengan istiqamah pada yang benar.

Hukum Hudud itu benar dari Allah pencipca sekalian alam. Sesuai bagi kebajikan manusia kecuali pencuri, kecuali perompak, kecuali peminum arak. Syaitan terus bersorak: Dari Hollywood maksiat merebak. Dari Bollywood maksiat merebak.

Hati Ulama akhirat sebak: Melihat budaya rasuah meningkat. Gejala sosial meningkat. Semacam agen-agen syaitan berpakat.

Dakwah Islam perlu disekat dengan membawa budaya Barat "Hidup hari ini, lupa hari esok". Atau kata seorang Melayu " Ulat bulu panjat durian,Sedap dulu susuh kemudian". Perlu ada usaha pencegahan, GST tentu membawa kesusahan.

Perlu dituturkan. Inilah keberanian. Inilah sehebat-hebat jihad. Menentang kezaliman dengan iman dan istiqamah.


Rejab1435/Mei2014


Tiada ulasan:

Catat Ulasan