Ahad, 5 Februari 2012

PILIHLAH JEBAT



Walau apapun kata ahli sejarah
Kita jangan marah
Kepada Allah kita berserah
Dengan darah yang merah
Pidato Hang Jebat bermaruah
”Raja adil raja disembah raja zalim raja disanggah’
54 tahun diberi amanah
Peniaga kecil susah
Rakyat jelata susah
Peneroka Felda susah
Peneroka Felcra susah
Kroni-kroni kuasawan hidup mewah
Kayaraya melalui rasuah
Institusi-institusi awam tunduk kepada eksekutif
Ahli-ahli politik Ketuanan Melayu
Berselindung ucapan Hang Tuah
”Takkan Melayu hilang di dunia’
Gerombolan keris telanjang percaya
Rakyat kampung terus terpedaya
Dalam media perdana tetap percaya
Tanpa Umno Melayu binasa
Lupa berlaku penyalahguna kuasa
Laporan ketua audit negara boleh baca
Dibiarkan saja pemimpin Umno merompak negara 
Cakap tak serupa bikin
Bila rakyat nampak dengan jelas 
Rakyat mula kurang yakin
Slogan Hang Tuah tidak lagi relevan
Perlu perubahan
Perlu ikut Hang Jebat
”Aku Jebat rakyat biasa
Pangkat aku untuk kepentingan rakyat. Bergerak aku untuk membuat jasa kepada rakyat, dan aku rela mati untuk rakyat
Kerana aku mahu keadilan, keadilan, keadilan
Terimalah tawaran jingga
Rakyat akan hidup bahagia
Berubah dengan segera
Tolak Hang Tuah
Nescaya selamat dunia dan akhirat    
Pilih yang inginkan syariat
Pilih yang untuk akhirat
Pilih Hang Jebat




HMS ABU BAKAR
paksalleh.blogspot.com
RAwal1433/Feb2012

Tiada ulasan:

Catat Ulasan