Selasa, 5 Ogos 2014

SUATU KETIKA YANG BERMAKNA


Setiap hari aku hidup
Aku mahu
Hari untukku memberi khidmat
Yang terbaik dariku
Aku hanya seorang diri
Tapi bukan bersendirian
Hari terbaik bagiku
Hanya menanti masa
Hatiku sedih melihat penipuan
Ku tahan setiap ujian
Baru terasa nikmatnya
Setelahku lawan kezaliman
Aku bangun dan jatuh
Tapi tetapku teruskan perjuangan
Masih banyak kebaikan menanti
Aku nanti ketika yang baik
Bilaku rasa boleh berbuat suatu yang lebih baik
Bila impianku tidak berapa jauh lagi
Dan jawapannya ada disisiku
Berilah ketika elok itu kepadaku
Bila aku berhadapan dengan takdir
Tentulah waktu itu menyenangkanku
Aku akan rasa
Bahawa kebaikan akan menanti
Aku telah hidup dengan kesusahan
Aku tahu semua penyebabnya
Aku telah sediakan rancangannya
Sekarangku rasa terbuka peluang yang luas
Dihadapanku
Berilah suatu ketika yang bermakna bagiku
Wahai Tuhanku
Bila aku rasa aku boleh berbuat sesuatu
Yang lebih baik bagi negaraku
Bila mimpi indahku terlalu dekat
Dan jawapannya ada disisiku
Berilah suatu ketika yang bermakna
Wahai Tuhanku
Bilaku berhadapan dengan takdir Ilahi
Aku dapat merasai 
Aku akan rasa kehebatan takdir
Engkau Maha Berkuasa Oh! Tuhanku


HMS ABU BAKAR


Tiada ulasan:

Catat Ulasan