Isnin, 17 September 2012

SURAT DARIPADA SEORANG GURU





Anwar yang saya kenali
tulis seorang guru MCKK
Mr. Nadarajah
masih teringat di telinga saya
kata-kata Anwar
sebagai seorang pelajar
’saya terhutang budi dengan Cikgu”
jawab Mr. Nadarajah
seorang guru di MCKK
“saya sudi berkhidmat untukmu sepanjang hidupku
untukmu Y.B DSAI’
hubungan mesra sepanjang masa
dari seorang guru
kepada murid kesayangannya
disambungnya cerita lagi
pada 23 Ogos 2012
itulah hari istimewa bagi
saya dan isteri
Anwar datang ke rumah kami
hanya bertanyakan
”bagaimana kesihatan cikgu’
inilah kali kedua
selepas 13 tahun saya berjumpa Anwar
saya jangka Anwar berubah
Anwar tetap seperti biasa
Gembira, ceria dan bercerita
tentang masa di Kolej Melayu K. K
kata Mr. Nadarajah lagi
Anwar tetap seorang pemaaf
dia tetap dengan cita-citanya
”berjuang untuk hak semua manusia
terutama yang miskin”


HMS ABU BAKAR
paksalleh.blogspot.com
Zulkaedah1433/Sept2012

Tiada ulasan:

Catat Ulasan