Selasa, 22 Februari 2011

SOALJAWAB MELALUI SMS ANTARA HMS DAN JAAFAR RAHIM

hati sakit, apa ubatnya?


SMS ini diterima di awal bulan Februari.

Jaafar Rahim (J.R):
Di Kelantan pun ada pelacuran. Apa hal?

HMS:
Pelacuran ada di Kelantan sebab ada jantan-jantan UMNO yang melangganinya.

Jaafar Rahim (J.R):
Kelantan kotor.Ulama gunakan agama untuk kepentingan politik.Dia saja Islam, orang lain tidak. Pakai serban, hati busuk. PAS ingat syurga hak dia. Sombong,bongkak,busuk hati.
Dengan ini SMS ditamatkan dan tak akan dilayan lagi. Maaf.

Berdasarkan SMS di atas, nampaknya J.R begitu beremosi serta membuat tuduhan semborono. Dia lupa Islam itu agama yang syumul (sempurna) dalam apa saja bidang termasuk politik. Dia lupa akujanji dalam solat yang dibaca 5 waktu sehari semalam iaitu ayat 162 Surah Al-Anaam;


Katakanlah: "Sesungguhnya sembahyangku dan ibadatku, hidupku dan matiku, hanyalah untuk Allah Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.

J.R menyindir MB Kelantan yang bukan saja berserban tapi memerintah Kelantan selama 20 tahun dan 5 kali PRU dapat menewaskan UMNO di Kelantan dengan iman dan Islam. J.R suka menyebut syurga dalam SMSnya kepada saya tetapi berada di dalam gerombolan jahiliyah yang realitinya ada penyakit Wahnn, iaitu cinta dunia takut mati. Golongan manusia termasuk yang cerdik pandai sebelum kedatangan Nabi Muhammad s.a.w adalah golongan jahiliyah dan apabila Nabi s.a.w datang membawa risalah Islam dan mengajak manusia menganutinya, tetapi masih tak nak sokong juga, jadilah serupa dengan orang jahiliyah.

Disudahi dengan serangkap pantun;

Kanak-kanak menaiki rakit
Digunakan semasa air bah
Apa tanda hati sakit
Berkali-kali di dakwah masih tak berubah




HMS ABU BAKAR
paksalleh.blogspot.com
R'awal1432/Feb2011

Tiada ulasan:

Catat Ulasan