Isnin, 1 Mac 2010

150 REFORMIS TEGAR BERTAMU DI KEDIAMAN MB SELANGOR

Dialog para reformis tegar sejak zaman reformasi dengan YAB Tan Sri Khalid Ibrahim dan Dato Seri Anwar Ibrahim di Shah Alam pada 26-2-2010.
 
Timbalan Pengerusi PKR Selangor Syed Shahrir dan Blogger Tukartiub Hishamuddin Rais.

Dianggarkan lebih kurang 150 reformis tegar sejak zaman reformasi 1998 turut serta dalam program dialog sesama reformis. Antara yang hadir ialah Dinsman, Syed Shahrir, Zunar, Sharipudin Muis, David Du, Syed Baniamin, Kamarudin Harun, Munis Musa, Hj Yusof bin Mohd Amin, Puspa, PO Krishnasamy, Nora, Mohd Salleh Badaruddin, Muhamad Zulkafly Yahaya, Saad Arifin, hj Pungut Ghani, hishamuddin Rais, Nasir Mat Isa, Kamal Baharin dan beberapa nama lain lagi.
 Saya telah diminta oleh penganjur untuk mendeklamasikan sajak dan puisi di awal majlis dan berkesempatan untuk duduk di sebelah YAB Khalid Ibrahim.
Majlis yang dijadulkan pada pukul 4.30 petang hanya bermula pada jam 5.20 petang.
YAB Khalid yang segak dengan berbaju melayu lengkap kemudiannya memberikan ucapan dan menjawab soalan-soalan yang dilontarkan dengan begitu bersemangat oleh para reformis.
YAB DSAI, Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia turut berucap dengan senyuman yang menawan. Moderator majlis pula ialah Zunar- Bapa kepada Mahafiraun Hidung Besar.
DSAI berjanji akan mengadakan majlis seumpama ini lagi di kediamannya di Bukit Segambut pada bulan Mac 2010 untuk para reformis berkumpul lagi.

Dari Ipoh ke Shah Alam
Menaiki bas sebelah pagi
reformasi memang dibenarkan Islam
Regim korup pasti rugi 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan